Ruotsia suomeksi

Olen Ruotsiin muuttanut suomalainen nainen. Kerron blogissani tuntemuksistani, havainnoistani ja kokemuksistani täällä Ruotsissa.

lauantai 10. syyskuuta 2016

Pieni kommentti autoilusta

No niin. Nyt on pakko kirjoittaa pieni huomio autoilusta täällä, koska joka päivä olen tämän tilanteen edessä.
Kun tullaan asuinalueelta päätielle jossa rajoitus on 70km/h, on siinä sellainen yhden kaistan levyinen piennar eroitettuna katkoviivoin.
No, tällä pientareella ei saa ajaa! Mielummin jonotetaan, että kaikki suoraa ajavat ovat menneet ja tulee jokin pieni väli johon tunkea, suoraan viralliselle kaistalle, 0-vauhdista.
Ajatus, että piennarta (jota ei siis ole eroitettu yhtenäisellä valkoisella viivalla vaan valkoisella katkoviivalla) käytettäisiin kiihdyttämiseen, että päästäisiin sujuvasti liikenteen sekaan ei siis tule mieleenkään täällä, vaan jarrut pohjaan vaan ja odottamaan.

Mä nyt kuitenkin käytän sitä kiihdyttämiseen ja olen ajatellut sanoa poliiseille, jos tulee pysäytys,  että en tiennyt käytänteitä kun olen suomalainen. Haittaaks se? :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti